KONTAKT OS

Har du spørgsmål er du velkommen til at sende os en e-mail til info@SOMMEROGFRITID.dk eller ringe til os på 60 15 77 25

 

Åbningstider
Mandag - torsdag 09:00 -16:00
Fredag 09:00 -15:00

 



Tlf.: 60 15 77 25

 



Håndværkerfradraget udgør ca.
30 % og op til kr. 6.000,00 pr.
ejer. Du kan let se på vores
serviceydelser, når du kan
fratrække håndværkerfradrag.

Mere info

 

 

 
GemGemGem

Persondatapolitik for SOMMEROGFRITID


Introduktion

 

For at kunne formidle ydelser mellem kunder og Hjælpere er det vigtigt at SOMMEROGFRITID har personoplysninger. Vores persondatapolitik er ment som en hjælp til at forstå, hvilke data vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, og hvad vi anvender dem til. Dette er vigtige oplysninger, så vi håber, at du vil tage dig tid til at læse dem.

Skulle du have spørgsmål, eller ønsker du yderligere information, er du velkommen til at henvende dig til vores persondataansvarlige.


Kontaktoplysninger på persondataansvarlig

info@sommerogfritid.dk


Dataansvarlig

SOMMEROGFRITID ApS, Industrivangen 1c, 4550 Asnæs, CVR-nummer 38 24 18 26

 

Vores behandling af dine personoplysninger

Vi behandler personoplysninger, som du eller en anden part, eksempelvis gavegiver, har udleveret til os i forbindelse med køb af en ydelse på vores webshop. Endvidere behandler vi løbende oplysninger om levering af ydelser fra Hjælper inkl. foto og rapport, begge dele sendes til dig hver gang Hjælperen har været på besøg.

Disse personoplysninger behandler vi for at kunne leve op til vores forpligtelser overfor dig og de/den Hjælper, der udføre opgaven hos dig.

Uden disse oplysninger vil vi ikke kunne formidle opgaver mellem kunder og Hjælpere, og følge op på disse.

Typisk drejer det sig om disse personoplysninger:

  • Navn, adresse, telefon, e-mail, adresse hvor ydelsen skal leveres
  • Hjælpers rapport, foto og mails, som sendes til dig
  • Betalings oplysninger fra webshoppen
  • Kunne man skrive noget ind om at vi indsamler informationer til forbedring af formidlings- og købsoplevelsen på vores hjemmeside?


Tidsfrister for sletning/opbevaring

Vi stræber efter at slette (eller anonymisere) personoplysninger, så snart de ikke har nogen relevans. Dog opbevarer vi altid oplysninger i forbindelse med leveret ydelser i minimum 5 år af hensyn til bogføringsloven. Hvis din henvendelse ikke er resulteret i en aftale med en Hjælper sletter vi dine oplysninger senest marts i næste kalender år.


 

Dine rettigheder efter persondataforordningen

I forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger, har du adskillige rettigheder:

  • Retten til at modtage oplysning om hvordan vi behandler dine personoplysninger.
  • Retten til at få indsigt i dine personoplysninger.
  • Retten til at få urigtige personoplysninger rettet.
  • Retten til at få dine personoplysninger slettet.
  • Retten til at gøre indsigelse mod at dine personoplysninger anvendes til direkte markedsføring.
  • Retten til at gøre indsigelse mod automatiske, individuelle afgørelser, herunder profilering.
  • Retten til at flytte dine personoplysninger.

 

Alle ovenstående rettigheder håndteres manuelt ved henvendelse til vores persondataansvarlige.

Vi kan afvise anmodninger, der er urimeligt gentagende, kræver uforholdsmæssig meget teknisk indgriben (f.eks. at udvikle et nyt system eller ændre en eksisterende praksis væsentligt), påvirker beskyttelsen af andres personlige oplysninger, eller noget som vil være ekstremt upraktisk (f.eks. anmodninger om oplysninger der findes som sikkerhedskopier).

Hvis vi kan rette oplysninger, gør vi naturligvis dette gratis, med mindre det kræver en uforholdsmæssig stor indsats. Vi bestræber os på at vedligeholde vores tjenester på en måde, der beskytter oplysninger fra fejlagtig eller skadelig ødelæggelse. Når vi sletter dine personoplysninger fra vores tjeneste, er det derfor muligt, at vi ikke altid kan slette tilhørende kopier fra vores arkivservere med det samme, og det er ikke sikkert, at oplysningerne fjernes fra vores sikkerhedskopisystemer.

Du har til hver en tid retten til at klage til Datatilsynet (https://www.datatilsynet.dk/borger/klage-til-datatilsynet/

 

Oplysninger, som vi videregiver

Vi videregiver ikke personlige oplysninger til virksomheder, organisationer og enkeltpersoner uden for SOMMEROGFRITID. Undtagelsen er i disse tilfælde:

  • Med dit samtykke

Vi videregiver personlige oplysninger til virksomheder, organisationer eller enkeltpersoner uden for SOMMEROGFRITID, hvis vi har dit samtykke. Vi kræver aktivt tilvalg af videregivelse af alle personoplysninger.

  • Til ekstern databehandling

Vi videregiver personlige oplysninger til vores samarbejdspartnere eller andre betroede virksomheder eller personer, der behandler dem for os. Deres behandling er baseret på vores instrukser og i overensstemmelse med vores privatlivspolitik og andre gældende tiltag til fortrolighed og sikkerhed, eksempelvis vores databehandleraftale.

  • Af juridiske årsager

Vi videregiver personlige oplysninger til virksomheder, organisationer eller enkeltpersoner uden for SOMMEROGFRITID, hvis vi i god tro mener, at adgang, brug, bevarelse eller offentliggørelse af oplysningerne er nødvendig for at:

    • Overholde gældende love, bestemmelser, sagsanlæg eller retsgyldige anmodninger fra offentlige myndigheder.
    • Håndhæve gældende servicevilkår, herunder undersøgelse af potentielle overtrædelser.
    • Registrere, forhindre eller på anden måde beskytte mod problemer med bedrageri, sikkerhed eller tekniske problemer.

 

Vi kan dele oplysninger, der ikke identificerer personer, med offentligheden og vores partnere. Vi kan f.eks. dele oplysninger med offentligheden for at vise generelle tendenser om, hvordan vores formidling udvikler og fordeler sig.

 

Informationsikkerhed

Vi arbejder hårdt for at beskytte SOMMEROGFRITID og vores brugere mod uautoriseret adgang, ændring, offentliggørelse eller ødelæggelse af personoplysninger, som vi lagrer.

Vi har implementeret følgende organisatoriske og tekniske foranstaltninger generelt påSOMMEROGFRITID:

  • Antivirus på alle it-systemer, der behandler personoplysninger.
  • Backup af alle it-systemer, der behandler personoplysninger.
  • Anvendelse af branchetypiske it-systemer til behandlingsaktiviteterne.
  • Adgangsbegrænsning til personoplysninger, så der kun gives adgang, hvor det er nødvendigt.
  • Databehandleraftaler med leverandører, der behandler personoplysninger på SOMMEROGFRITID´s vegne.
  • Tavshedserklæringer med personale, der har behov for at behandle personoplysninger.
  • Vejledning i sikker behandling af personoplysninger og informationsaktiver for personale med adgang til informationssystemer.
  • Gennemførelse af ovenstående risikovurdering og dokumentation af alle systemer der behandler personoplysninger for at sikre et oplyst grundlag for sikkerhedsniveauet for persondatabehandlingen i SOMMEROGFRITID.

 

Overholdelse og samarbejde med tilsyns myndigheder

Vi gennemgår regelmæssigt, at vi overholder vores egen persondatapolitik. Vi overholder også adskillige selvregulerende sikkerhedspolitikker. Når vi modtager formelle skriftlige klager, kontakter vi afsenderen for at følge op på klagen.

 

Ændringer

Vores privatlivspolitik kan ændres fra tid til anden. Vi begrænser ikke dine rettigheder i henhold til denne privatlivspolitik uden dit udtrykkelige samtykke. Eventuelle ændringer af denne privatlivspolitik angives på denne side, og hvis der sker væsentlige ændringer, vil vi gøre opmærksom på dem på en mere iøjnefaldende måde.

 

Revisionshistorik

Version          Note                                                          Dato                                    Redigeret af

V1.00            Skabelon oprettet                                     03-05-2018                         Linda Berg

 



”Det handler om at bringe
mennesker med et overskud sammen
med mennesker med et behov”

Dankort Visa Mastercard 
SOMMEROGFRITID ApS -  Industrivangen 1C - 4550 Asnæs - Tlf.: 60 15 77 25 - CVR nr. 38 24 18 26 - E-mail: info@sommerogfritid.dk